dijous, 29 d’octubre del 2015

Treballem la cooperació i la concentració a Cicle Mitjà


Treballem la cooperació i la concentració a CM
 
L'aprenentatge Cooperatiu  parteix de l'organització de la classe en petits grups mixtos i heterogenis on els alumnes treballen conjuntament de manera coordinada per resoldre tasques acadèmiques i aprofundir en el seu propi aprenentatge.

En què es fonamenta?
  
  • En valorar les relacions interpersonals existents en qualsevol grup.
  • El nen aprèn la socialització i integració.
  • En l'increment del rendiment acadèmic. 

 En què es distingeix del treball en grup clàssic?
  • En la composició dels petits grups.
  • En l'organització de la tasca i les activitats.  
  • En la distribució de la tasca. 
  • En la implicació de tots els participants. 
  • En el grau de control mutu i en les exigències mútues. 


Funcions bàsiques per a la cooperació en l'aprenentatge per part dels alumnes treballant en un petit grup cooperatiu

  • Posar-se d'acord sobre el que cal realitzar.
  • Decidir com es fa i què ha de fer cadascú.
  • Realitzar els corresponents treballs o proves individuals.
  • Discutir els trets d'allò que realitza o ha realitzat cadascú, en funció dels criteris preestablerts, ja sigui pel professor o pel propi grup.
  • Considerar com es complementa el treball; escollir aquell que s'adota en comú, o bé executar individualment cadascuna de les parts en un tot col.lectiu.
  • Valoració en grup dels resultats, en funció delsc riteris establerts amb anterioritat.   


Situacions indicades pel treball cooperatiu

Entre altres situacions, aquelles que requereixin:
  •  A la composició dels petits grups.
  • A la organització de la tasca i de les activitats.
  • A la distribució de la tasca.
  • A la implicació de tots els participants.
  • En el grau de control mutu i en les exigències mútues.

Avantatges de l'aprenentatge cooperatiu
L'aprenentatge cooperatiu és una metodologia que aporta una millora significativa de l'aprenentatge de tots els alumnes que s'impliquen en ell, en termes de :

  • Motivació per la tasca.
  • Actituds d'implicació i d'iniciativa.
  • Grau de comprensió del que es fa i del perquè es fa.
  • Volum de treball realitzat.
  • Qualitat del mateix.
  • Grau de domini de procediments i conceptes.
  • Relació social en l'aprenentatge.


A través del joc també aprenem a compartir!
   
  
                          Decidim junts allò que volem escriure i el perquè

        
                Després de parlar ens posem a la feina i ja podem retallar, pintar...

                                                             Consultem i ens ajudem


1 comentari:

  1. Concentrats sí que semblen, i segur que també treballen bé en equip!!!😃

    ResponElimina

Aquest és un bloc escolar. Preguem utilitzeu un llenguatge respectuós i signeu els vostres comentaris. En cas contrari no es publicaran.